tirsdag den 27. november 2007

Det bliver nogen hårde uger..

Som nogen måske ved, så er jeg jo ved at gøre mig endnu klogere end jeg er i forvejen, nemlig ved at studere til installatør på tec. Det er en videregående uddannelse på 2 år, hvor man for at få adgang til uddannelsen minimum skal have en uddannelse som elektriker, automatik mekaniker etc. bag sig.
Det lyder måske ikke af meget 2 år, men det er det altså når man er vant til at gå som akkord elektriker og hæve løn checks på den rigtige side af 30 kilo om måneden og så gå ned på en psykolav SU med dertilhørende studielån. Det er dyrt at læse i DK, alt taget i betragtning.

Når, men det var ikke det det handlede om..
Jeg er godt igang med eksamensprojektet på 2. semester. Gruppearbejde+stopprøve=stress...
Meget stress.
Der er aflevering d. 11/12, og det skal så forsvares i starten af det nye år.
Så når jeg kigger på min kalender og ser at jeg faktisk præcis idag har 2 uger til at få skrevet mit projekt færdigt, og beregnet omkring 5 transformerstationer, ja det er faktisk det vi skal, så får jeg endnu mere psykopat stress..
Men jeg klarer den, det er jo ikke fordi der er et cykelløb eller 2 man har betalt for at deltage i samtidig.. eller..
Ellers så går det strålende, hele den lille familie på bryggen ligger syg. Dvs. 2 børn og kone undtagen mig. Så når alle er lagt i seng om aftenen, så har jeg tid til lektier og projekt, det blir nok en allnighter igen idag..

Kaffen er klar..

Ses

M

7 kommentarer:

Morten Laursen sagde ...

sweet, ka godt huske de der juleferier..........!

Husk at hvis du IKKE kommer ud på cyklen så brænder du helt sammen - selv om man har tendens til at læse 24/7.

Ses derude (måske først efter jul :-)

Morten

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin... jepper det er hårdt at være på SU! Til gengæld er DK et af de få lande hvor uddannelse er gratis og vi tilmed for betaling (SU) for at uddanne sig:-)! Så det er OK alt i alt:-)!

Martin sagde ...

Du har da helt ret, det er bare tit svært at få det til at fungere økonomisk mht. videregående uddannelser omkring håndværksfag, da man jo alt for hurtigt vænner sig til at have mange penge mellem hænderne. Det gjorde jeg ihvertfald :-)

Steen Go'e Ben sagde ...

Lars; Hårdt at være på SU, siger manden med DK's sygeste bikepark ;o)

Martin; Det lyder crazy, men ud på rammen engang imellem, det lader batterierne op igen, selvom du måske sidder og glaner over bøgerne, bare 1½-2 timers effektiv motion, og så err du klar til fresh mokka og lektielæsning igen ;o)

Måske en idé med Nightride på A'mar inden længe - efter putning af kids & kone!

Steen.

Martin sagde ...

Steen; Det lyder som en plan, jeg skal bare lige ha bygget min lygte færdig.. :-) Den Su jeg er på rækker ikke helt til det store forkromede lygtesæt fra lupine.. Men jo, helt sikert jeg er frisk.

Martin

Steen Go'e Ben sagde ...

Martin; Jeg har en ekstra DMK lygte liggende, du siger bare til ;o)

Steen.

Martin sagde ...

Steen; Skriv lige dit nr til mig på mail: martin.rommedahl(at)gmail.com

Martin.