søndag den 25. november 2007

Tour de amar´ ...der´...

Da klokken var omkring 9 lørdag morgen, ville jeg lige tjekke mail, blogs, boards og div. for lige at få et overblik over hvor mange der egentlig kom for at køre amager igennem. Jeg fik et chok..
Jeg talte omkring 20. Det var lidt vildt tænkte jeg, men regnede nu ikke med at alle ville dukke op. Så jeg begav mig lystigt afsted mod klatretårnet på artillerivej for at se hvordan status var.

Der stod så 26 mand og en enkelt kvinde.....

Jeg må indrømme at jeg blev lidt imponeret, det var jo ikke en officiel klubtrænings dag eller noget. Det var bare en løst arrangeret tur, som tilfældigvis skulle vise sig at være meget populær. Super fedt, jo flere jo bedre.

Vi begav os igennem min baghave der hedder amager fælled. Der var lidt små listige spor, lidt mudrede og fugtige, men årstiden taget i betragtning synes jeg ikke det var så slemt.
Boom, sagde det.. Så ramte vi det første bjerg... En stigning på hele 11 højdemeter tror jeg. okay ikke imponerende, men udsigten var god, man kunne endda se kraftværket i avedøre, ;-)
Vi kørte videre over jordvoldene ved amager crossbane, som tilfældigvis summede af aktivitet denne lørdag. Masser af kværne der dirtjumpede og gav den gaz.. Fedt.

Videre ud mod amager broen, hvor vi på vej derud kørte lidt spurt. Jeg er ikke sikker på hvem der vandt den, jeg tror det var mig :-) men ketty sagde noget om at det var til første bropille, hvis det var det var det ham der tog den, ingen tvivl der.. Godt trådt der´.

Da vi lige holdt en kort pause og samling, kom en af deltagerne op til mig og sagde tak for idag. Det var tidligt, sagde han, men han kørte på en lånt nyre, som iøvrigt kun virkede på 28 %..... Respekt.. Det var fedt du tog med os, selvom det var en kort tur er du er altid velkommen en anden gang.

Vi begav os ud mod vestamager ad kalvebod fælled. Her kørte vi ind igennem et lækkert lille stykke birkeskov hvor der selvfølgelig ikke var nogen bakker, men den var alligevel super at køre i.
Efter lidt samling, og reparation af et par punkterede dæk, kørte vi mod kongelundskoven.
Den skov er ligesom alle de andre "skove" på amager helt vildt flad og kedelig, men når man er mange samlet som vi var, er det super hyggeligt, vi fik da også givet den meget godt gaz igennem den. Så meget at der i et kort øjeblik var lidt forvirring fordi frontgruppen kørte på den store klinge og trak væk. Men vi fandt hinanden igen, no worries. :-)

Så skete det.. vi ramte den berygtede bjergkæde.. The secret hills of the amager classic øhhh rute.. :-)
Området her er kendt for at være et kanont område til at køre lidt intervaller på. Og det er det.
Små korte stigninger som er motherfu.... stejle. Så stejle at steen droppede at køre dem og begyndte at kigge efter orchideer istedet.. :-) ok, det er nok internt..

Der var et par stædige gutter imellem som skulle prøve lykken på den stejleste af dem alle, kun en kom op, eller manglede han et par meter.. kom igen ketty. :-)

Vi havde efterhånden fået kørt ca. 40 km og havde været ude i små 3 timer, så det blev besluttet at dagen skulle slutte af med kage som min dejlige kone tilfældigvis lige havde bagt i anledningen af at jeg skulle trille med 5-6 gutter, jeg ringede til hende da vi kørte fra vestamger mod bryggen og sagde vi var omkring 20.. Der blev helt stille i røret.. i kommer sgu ikke op, sagde hun.. :-) Det forstå man egentlig godt. Men hun holdt hvad hun havde lovet, så der var både kage og kondivand til alle fremmødte, da vi sluttede af foran min hoveddør..

Jeg har indtryk af at alle nød turen, og ikke mindst kagen, det gjorde jeg ihvertfald. Vi må gentage successen, om ikke andet så er d. 24/11 08 booket i min kalender, så hermed er endnu en invitation.. Til om et års tid.. :-) Men der bliver nok noget inden, mon ikk..

Jeg havde desværre ikke selv noget kamera med, men tjek kanonkuglens blog, der ligger et par billeder fra turen.. Det gør der vist nok også på mortens blog..

Tak for denne gang de herrer og dame..

Hilsen M

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

selv tak Chaaamp
fed tur og lækker lækker Kage
vi ses
Andreas

J-Lo sagde ...

Det var stort - tak Martin ;)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin... tak for tur og kage:-)!

Anonym sagde ...

Hej Martin,

jeg har linket til din blog fra mtbtracks.dk

Har lagt J-lo´s GPS rute på siden.

Mvh Mikkel - HMTBK

Martin sagde ...

Hej mikkel, det lyder super..
Takker takker.

Hilsen Martin.