tirsdag den 6. november 2007

Til foredrag m. Chris fra sjokoladefabrikken..

Idag tirsdag skulle jeg til foredrag med Chris Macdonald. Jeg var faktisk ret spændt da jeg havde hørt han skulle være god til at fortælle og samtidig være ret reel og ligetil. Det hele startede for mit vedkommende dog lidt kaotisk da min foredragsmakker blev syg, ærgeligt, men jeg havde glædet mig til det og ville ikke aflyse. Derfor strøg jeg hele telefonbogen i mobilen igennem og fandt til sidst en der havde lyst til at tage med. Heldigvis.
Afsted til frihedens idrætscenter det gik.

Til de mennesker som ikke ved hvem Chris er, så kan det siges at han som en de få i verden har gennemført "Race across America". Psykopat tænker man så, tænk at sidde på en racer cykel 22 timer i døgnet i 10 dage for at være følelsesløs i det meste af kroppen i det efterfølgende halve år. Han sagde selv idag at det tog ham 6 mdr. at komme sig. Sindsygt.

Jeg citerer lige:

"Alle dele af min krop der havde en eller anden kontakt med cyklen fysisk var følelsesløs i op til 6 mdr efter løbet"

"På 4. dagen faldt alle mine tånegle af da jeg tog cykelskoene af"

Så er det lige jeg tænker på hvad for en del af ens krop der mon har den største og mest belastende kontakt med cyklen? Tænk selv videre.

Manden har en eller anden evne til at være så stædig og hård at det er helt ufatteligt.

Når, men Chris skulle altså idag fortælle lidt om folks evne til at bruge motion til større livsglæde, jeg må sige at mange af de tekniske ting omkring de stoffer der frigøres i kroppen osv. kendte jeg godt lidt til, men aligevel formår han at vække dels en masse tanker i en omkring hvordan man lever, men også hvordan man gerne VIL leve. Livet er fuld af en masse dårlige undskyldninger for ikke at dyrke motion.
Når, men det er altså svært at give et komplet referat. Der var rigtig mange gode ting man kunne bruge, temmelig tankevækkende var det også.
Så jeg vil klart anbefale alle der får muligheden for at se Chris Macdonald live in action, bør tage den. Han er supergo, og meget inspirerende.


På søndag er det slushtime... oh yeah. Det blir fedt at komme igang med vintercuppen. Jeg har valgt kun at køre slushen og ikke dworak. Jeg har alt for meget om ørene med familie, træning og et eksamens projekt jeg skal igang med.
Alt den stress.

Snart er det jul... Har lavet en wishlist på chainreactioncycles.com. Ja, det er lidt plat, men det er fandeme meget meget nemmere. Bare send en kædemail rundt til familien med wishlisten og lad dem så selv koordinere indkøbbene :-) Der er gratis fragt i øjeblikket på alle varer mener jeg.

Det var det.. vi skrives..

Martin

1 kommentar:

Mtbper sagde ...

Har set samme foredrag med Chris dog i Vejle, han er en kanon god fortæller....