tirsdag den 13. november 2007

Had til kæmpe cykler...

Okay, dagens sure opstød..

Jeg cykler i skole hver dag, selvfølgelig.. På min vej til skole begiver jeg mig nedad gl. kongevej videre ud mod frederiksberg ind til nordre fasan vej. På gl. kongevej er der flere steder hvor cykelstien snævre ind så den kun er ca 1 m bred. Har stadig ikke helt fattet ideen med det. Må skrive en mail til den nye trafik minister.. :-) På lige præcis denne del af cykelstien er der sjovt nok også placeret busstoppesteder for ligesom at gøre det hele lidt sjovere.. Samtidig er der sket et kæmpe boom af de her #¤%#""¤"¤ store cykler som kan indeholde 17 børn, 3 kasser øl, 1 voksen og en hund af mindre størrelse.. Kan i se hvor jeg vil hen..
De her cykler er alle vegne, jeg overvejer seriøst at skrive en pæn og høfligt formuleret henstilling til trafikministeren eller ordførerbogholdermandatten eller hvad de nu hedder, om at indføre obligatorisk kørekort til at håndtere de her cykler. Det er for sindsygt så meget de fylder. Jeg er ellers et roligt gemyt, men det her irriterer mig grænseløst..

Så til dig der har sådan en cykel, skift den ud med en normal og kom et barnesæde på...
Venligt ment selvfølgelig.. :-)

Og lige her til slut lidt info om tonsedagen på amager fælled.. TIDSPUNKTET ER ÆNDRET TIL 9.30.. så kunne der komme lidt flere med. Har skrevet en post på hustleren og mtb.dk. Skriv gerne enten her eller på ovennævnte boards om du skal med, så jeg har et lille overblik over hvem der kommer.. Takker takker.

M

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Søde Martin - bevar nu lige fatníngen et øjeblik. Vi skal alle have lov at være her. Du kunne jo måske sænke farten en smule eller forcere de brede cykler ved at overhale i kørebanen i stedet. ;o)
Jeg har også boet på Frederiksberg og hvis du bare bruger klokken flittigt så kan du sagtens komme forbi. :)..
Hav en god tur på Fælleden..

Hanne :)

Martin sagde ...

Vi skal selvfølgelig alle have lov og være her, ingen tvivl :-)
Men problematikken i det her er for mit vedkommende at jeg for at overhale, selvom jeg kører langsomt, skal søge væk fra cykelstien og ud på gl. kongevej, der efterhånden er en temmelig traffikeret vej. Det må man jo i princippet ikke, det er forbudt og farligt :-)
Ringeklokke.. Jah ok.. det kunne man vel nok.. :-)

Kanonkuglen sagde ...

ENIG... folk på Christiana cykler (eller andre minivans) tror ofte at der skal tages særlige hensyn til deres kæmpekøretøjer! Selvfølgelig skal alle være her... men der skal ikke tages særhensyn blot fordi man har valgt at købe en mindre jolle og drive den ud i trafikken på 1 meter brede cykelstier:-)!
Iøvrigt er jeg på d. 24... mig slipper I ikke for:-)!

Anonym sagde ...

Hej Martin Og Lars.
Må man stadig gerne køre med d. 24, selvom jeg kører datteren min i børnehave på en "lidt" bred trehjuler..?? Jeg lover ALTID at køre pænt på den, specielt på Gammel Kongevej, måske med det ene forhjul oppe på fortorvet..!! ;o)

arghh, det er gazs, kan i ta det...??
vi ses d. 24.
mvh. Andreas aka. Anonym 2500

Martin sagde ...

Selvfølgelig må du køre med, bare ikke på den 3 hjulede.. :-) Det er gaz.. Selvfølgelig kan vi ta det..
Det var bare lige et surt opstød der har ulmet lidt længe..
Fedt du kommer med, det blir ren hyggeræs..