lørdag den 27. december 2008

Slushcup of life.. 3. afd.

Puuuuuhhhh, jeg er træt.. Meget træt endda.. Årsagen til dette er selvfølgelig en hvis cup som blev kørt idag, på en dag hvor der efter min mening ikke skulle køres cykelløb.

Jeg var ligesom så mange andre rigtig godt mærket af julen, ikke alene på grund af maden, men man har vel også givet sig selv lov til at få et par dråber af den gode vin og en enkelt tår af den lækre luksus øl. Jep, jeg er skyldig.. Har været både i vinen og i øllet, og i maden.


Alene derfor tænkte jeg i morges da jeg satte mig på cyklen;

"Det her bliver en fucking lorte dag "

Billede af Henrik Bunde.. Tak Henrik :-)

Det blev den dog ikke rigtig, kun lidt, jeg nød faktisk min lille cykeltur op til skoven og tror at jeg kørte hele vejen derop med et stort smil på læben.. Jeg havde besluttet mig for at udnytte dagen så meget som muligt, så jeg cyklede op til skoven og havde lagt planer om at cykle hjem også, samlet skulle det blive til omkring 4½ time på cyklen.. Lækkert oven på julen..

Idag skulle der køres på den klassiske haretri rute i hareskoven, dog med et par twist´s, men alle de klassiske stykker var med. Da jeg trillede ud på ruten for at varme op, gik det op for mig at mit dækvalg til idag, var noget nær en katastrofe. Kørte med raceking fra conti, som egentlig er et superfedt dæk, men mudder er de sgu ikke så gode til. Jeg skulle selvfølgelig have smidt mine mountain king på, men da min dag primært skulle være i træningsøjemed, så blev de ikke skiftet.

Havde jeg haft de andre dæk på havde vilkårene været lidt mere fordelagtige for mig. Jeg var fint med på første omgang, men på 2. og 3. skøjtede jeg rundt. Egentlig helt og holdent min egen skyld..
Starten gik, og som sædvanlig var der den klassiske positionskamp for at komme til at ligge rigtigt hen til det første stykke singletrack. Alle ville frem og alle skubbede. Jeg startede som vanligt i box 2, pga. af det fucking box% system, giver ingen mening for mig, men sådan er det bare. Kom rigtig rigtig langt op på det første stykke, og lå lige bagved Jacob Lauritzen og Jens fra teamet, men i takt med at mine dæk klumpede til, forsvandt de stille og roligt ud af syne..

Et sted på ruten skulle vi køre ca. 300 m på landevej, egentlig ret sjovt, men jeg synes at det er et misforstået koncept. Lidt ligesom urban slush.. MTB er til skovbrug og ikke til at køre på landevejen.. Surt opstød a´la Rommedahl.. Når det nu kun er 300 m, så drop det dog og lad os få noget grussti eller noget istedet.
Asfalten var smurt ind i et lag af smat, så det var ikke fordi det var videre morsomt at køre på.

Når, videre..
Jeg kørte det bedste jeg kunne og følte mig egentlig ret godt kørende, benene virkede overraskende gode. Til gengæld så kunne jeg slet ikke få en god rytme igang. Alt min energi forsvandt i mudderet, og min ellers så gode start blev ret hurtigt lige meget på grund af al den smat. Sådan er det at køre slush på forkerte dæk.


Dog vil jeg sige at min styrke træning virkelig har givet bonus i de her løb, jeg har en helt anden power op ad bakkerne, og den ekstra styrke kombineret med et "lille" vægttab, har gjort det at køre opad en del lettere.


Jeg trillede over stregen som nr. 49, og jeg er tilfreds alt taget i betragtning. Jul,dæk, alkohol og mudder.. Bring it on.. Jeg er på vej, og det er det vigtigste.
Holdet blev samlet nr. 5 idag, og den placering er vist nok sikker.. Vi har næsten 300 point ned til nr. 6, som er team hustler. Der er dog ca 50 p, op til nr. 4 som er Holbæk cykelcenter, og ca. 150 op til 3. pladsen som er dmk. Snart er teamet back in full figure, vi mangler Bjarke og Lars til at sætte et par gode placernger ind, og så er vi med i kampen om nr 3, igen..

Min træning skal stille og rolig igang igen her efter julen, og så står den ellers på en god gang mængde træning få at få lagt en god grundform.

Diæten kører igen efter nytår, så næste gang jeg taler om den er jeg forhåbentlig ved at være nede på mit mål..

Till then..

Arrividerci amici..

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt kørt Martin, og selvfølgelig skal der være plads til øl, fisse og hornmusik. Når vi kommer længere hen på det nye år og vi skal til at køre lidt stærkere, så skal vi passe mere på diæten. God jul...

Kanonkuglen

Anonym sagde ...

Det var så lidt med billederne:)Flot kørt trods forkert dæk valg, og så er det jo også kun træning.

Martin sagde ...

Hej boys..

Forkerte dæk og lidt for god vin kan man altid komme ud for, det går bare ikke i den nye sæson. Derfor så slutter alt det sjove på den konto osse dagen efter nytår..

Vi tales de herrer og hvis ikke vi ses så hav et godt nytår.. :-)

M

jannik sagde ...

tæt på du holdt vores aftale 9 pladser er ok ;)

godt nytår