tirsdag den 27. januar 2009

Yes man..

Det er bare med at nyde den sidste tid inden det går løs igen på det pulserende arbejdsmarked. Jeg er som sagt, lidt hurtigere end forventet, kommet i arbejde og starter d. 30 i denne måned. Derfor er det bare med at udnytte de timer jeg har til rådighed netop nu, og sørge for at opbygge en rigtig god grundform.
Jeg er efterhånden kommet til den konklusion at jeg er nødt til at skære lidt ned på mængden, selvom det aldrig har været rigtig meget jeg har trænet, og øge intensiteten en lille smule. Jeg har i den sidste tid trænet omkring 12 timer om ugen, hvilket for mit vedkommende er relativt meget, men for en semiprof ville være for lidt. Dette er helt naturligt for en mand som mig, der har 2 børn og snart et fuldtidsarbejde fra 08-16 hver dag. Hm, det bliver noget af en omvæltning. Jeg er dog så heldig at jeg har fundet et arbejde der ligger i farum, meget tæt på hareskoven.

Når, træning!

Har i den sidste uge, trænet omkring 13 timer, stortset kun på mtb. Primært har jeg kørt op til geels skov, som næsten altid er til at køre. Den er selvfølgelig fugtig, men det mudder der er, kan undgåes, og mudderet er ikke af den der virkelig klæbrige slags.
Jeg har kørt et par gode intervaller og formen føles bedre og bedre. Det har virkelig gjort underværker at træne lidt i fitness center over vinteren. Styrken i benene kommer mig meget til gode.
Jeg har fokuseret en smule på teknikken i de sidste par træningspas. Både op og nedkørsler, og tekniske passager har været på menuen. Specielt opkørslerne føler jeg selv jeg er blevet bedre til, og jeg forsøger i princippet at køre over alle de rødder og sten jeg kan finde, alene fordi jeg vil forbedre min timing og min teknik. Og det virker.. Den timing man skal bruge for lige at løfte forhjulet på det rigtige tidspunkt og dernæst baghjulet er virkelig brugbar, især når der køres løb.

Så, Yes man.. Jeg træner på livet løs, og bliver forhåbentlig super skarp til sæsonens første store mål, H12..

Imorgen står den på geels igen, denne gang med team buddy, Lars O, der skal med. Manden er blevet overtalt på baggrund af at jeg har lovet ham at han næsten ikke bliver beskidt.. :-) Mudder og Lars hænger ikke sammen har jeg måttet erfare... :-)

Vi tales

M

2 kommentarer:

Kanonkuglen sagde ...

Og jeg bvøjer mig... du havde ret, min cykel og jeg er næsten ikke blevet beskidt, såp det var en succes. DU er også blevet en hurtig herre, så go get them når det går løs...

Martin sagde ...

Hej Lars,

Det var en super tur idag, med masser af unødige telefon opkald og god fart når vi endelig kørte..

Hurtig...Jeg.. Det må jeg sige tak for, og i ligemåde min ven..

Ses min skat..