onsdag den 21. januar 2009

Vægt og træning..

Efter at have ligget syg med en lettere omgang roskildesyge, så er det meget hurtigt lykkedes mig at smide et par kilo.. Vejer nu 76,8 og er faktisk ved at være tæt på mit mål der hedder 75 kg. Men, det er måske ikke den sundeste måde de sidste kilo er røget på, og de kommer da nok også tilbage i et eller andet omfang, meget af det er jo væske.. Så jeg kæmper videre med mine sunde opskrifter og det lavt kalorieholdige mad. Der er tid nok, skal nok nå det..

Træningsmæssigt er det også en prøvelse at komme ovenpå igen efter sådan en tur, som jeg har været igennem. Man har på ingen måde den samme energi, og der skal da lidt ekstra krudt i flasken og en ekstra gel med i baglommen når jeg er på tur. Helt nødvendigt, ellers går jeg relativt hurtig død. Ikke fordi benene er trætte, jeg får sådan en underlig følelese af udmattelse som går igennem hele kroppen. I princippet minder det meget om influenza lige når det rammer. Det kan dog undgåes hvis jeg ellers har nok af energi med ud.

Jeg er inde i en træningsperiode hvor jeg primært træner grundtræning. Jeg har sammen med coach Magnus, valgt at forkusere meget på den gode grundform, før vi begynder at bygge lange hårde intervaller på. det bliver dog til lidt AT og SUB AT, men ingen max træning endnu.

Det er helt vildt så meget forskel der er på min form, fra sidste år, til nu. Ok, jeg er også gået lidt mere struktureret til værks, og så forpligter det jo en lille smule at køre på "team-ride4fun", men når jeg tænker på hvor meget jeg træner i forhold til hvad jeg gjorde før, så er det ikke ret meget. Jeg træner anderledes, og rent mentalt har jeg fået et boost af lige pludselig at kunne følge med eller helt køre fra folk jeg ikke tilnærmelsesvis har kunnet køre fra før.. Så en ting er fysisk formåen, men en anden ting man også er nødt til at træne, er den mentale tingang til sporten. Man kan meget mere end man egentlig tror, (undskyld min lidt filosofiske måde at beskrive det på) og hvis man kan arbejde med psyken samtidig med at man træner sin fysiske form op, så tror jeg man er endnu bedre stillet..

Vi ses der´

M

Ingen kommentarer: