mandag den 5. januar 2009

slushcup.. #4

Som den 4 eller 5 i rækken af mtbikere der kørte slush i Korsør i søndags vil jeg nu også komme med min løbsrapport..






























Rommedahl i god stil..

Billede af Niels Pind..

Hmm, hvor starter man.. Det var koldt, sådan ca rigtig koldt (-2 grader), og min lyst til at stige ud af bilen i korsør var stort set ikke tilstede. Slet ikke da jeg kiggede ned på asfalten og så at et tyndt lag is der gjorde det sæbespåne glat. Jeg havde hørt at starten skulle gå ud af en asfaltvej, så lysten kom ikke just på det grundlag.

Ud i kulden kom vi, og Lars og Jens og jeg selv, fik gjort os klar til at trille en omgang.
Hurtigt gik det op for os at underlaget ude på ruten mildest talt godt kunne give en et sæt løse nyrer efter løbet, hold da op en bumlemark der blev kørt på. Heldigvis var det dog ikke vådt, for så havde forholdende mindet mig ubehageligt meget om en slush afdeling i Kalundborg et par år tilbage.
Markerne var knoldede og hårde, og i stortset alle sving lå det grus der var løst oven på et lille fint lag is der ikke kunne ses. Et par ubehagelige styrt under løbet bevidnede om det hårde, glatte underlag. Heldigvis slap jeg uden at styrte, men de der gjorde slog sig godt, det er der ingen tvivl om.






























Amar´s svar på Abdoujaparov..

Billede af Niels Pind..

Starten gik fra box 2 igen igen, jeg har stadig ikke helt fattet det der box% koncept. Afsted det gik ud af af den nysaltede asfalt, uden styrt så vidt jeg ved. Jeg kom rigtig godt op i rækkerne, fra min lidt tilbagetrukne startplacering, og på vej ind på det første stykke spor, tror jeg at jeg var oppe omkring nr. 40..
Allerede på dette stykke, begyndte folk at vælte på grund af at det var glat, og havde jeg ikke skiftet til Mt. king fra conti om morgenen så havde jeg også været ret udsat.
Dæksetuppet og dæk trykket kom mig idag rigtig til gode. Havde ramt det helt rigtige mix af tryk og dæk, så som en af de få kom jeg ret ubesværet op ad den eneste bakke der var på hele ruten.

Jeg lå på 1. omgang kort efter Lars fra teamet, og på den før omtalte stigning kiksede han pga. manglende greb og jeg strøg forbi. Dog kun for en kort bemærkning, han var hurtigt tilbage og sammen lå vi i et par minutter. Vi ramte Lauridsen efter kort tid, og der må jeg godt nok sige at mine tanker var store om mig selv.. "Jeg, køre op med JL..?" Ret overrasket over mine egne evner på dagen, måtte jeg dog indse at både Lars og JL bare er stærke og de trak stille og roligt væk.
























Lars i trækkende stil op af den frygtindgydende bakke..

Billede af Charlotte von Moos..

Til gengæld lå jeg i 2 omgange og kørte med Mads Pedersen og hans værste rival, Emil Nygaard. Jeg tror at Mads han får kamp til stregen i de kommende løb, for han er altså god ham Emil..
Mads og jeg kørte sammen og fik et par gange besøg af nogen forholdsvis hurtige hørsholmere der skulle forbi, heriblandt Annika Langvad, som bare bliver hurtigere og hurtigere.. Imponerende..

Mads fik et lille hul på et stykke hvor jeg skred ud. Lidt ærgeligt, for jeg kørte helt op med ham, og satte ham faktisk på "bjerget". Han kørte i mål små 30 sekunder før mig..

Jeg endte med at køre mit hidtil bedste resultat ind i slush sammenhæng.. Nr 36 blev det til, med kun 2 minutter op til top 20. Det må siges at være en fremgang der er værd at være stolt af. Må give en stor tak til coach Magnus, som har tilrettelagt mit program. Det virker må jeg sige, og det er ikke engang særlig intensivt endnu..

Så på trods af Kulde og provinskuller, så endte det faktisk med at blive en god dag, ikke mindst fordi jeg selv kørte godt, men også fordi at resten af holdet gjorde det rigtig godt. Nr.4 for hold er en god præstation, og jeg er en rigtig stolt sportsdirektør lige i øjeblikket.

Magnus og Bjarke som er 2 af vores rigtig stærke kort til forårets og sommerens løb var ikke engang med, så det lover godt når først de er klar til at race igen..

Vi ses til urban slush d. 18..

M

5 kommentarer:

Tommy Hass sagde ...

Hej Martin,

Godt kørt og tillykke med den fine placering.
Så vidt jeg lige kan regne ud, har du forbedret din box% en anelse (ca. 1%).

hilsner
Tommy

Martin sagde ...

Hej Tommy.. Takker..

Ja er det ikke rigtig regnet ud at den er 10-11 stykker nu?

Tommy Hass sagde ...

Jo jeg får den til 10,09%

Men det kommer selvfølgeligt an på om der sker nogle små forskydninger på resultatlisten.

Anonym sagde ...

Såpdan Apdu:) Eminent kørt

Martin sagde ...

Tak Henrik :-)