tirsdag den 20. januar 2009

Farvel studie - goddag real world..

Efter at have været studiefri i en lille uges tid, så er hverdagens realiteter så småt begyndt at gå op for mig.

SU´en stoppede i december, og af den grund har jeg som en anden samfundssnyder været i min lokale afdeling af fagforening og søge om noget så banalt som A-kasse.. Aldrig i mit liv har jeg været ude for noget så grænseoverskridende. Det lyder åndsvagt og er i grunden helt banalt, men følelsen af at sidde og bede om penge på den måde, kunne jeg altså ikke lige kapere. Damen der stod for det kiggede nærmest på mig som om at jeg prøvede på at snyde hende, og jeg følte mig lidt som en "bums"der bare skulle have nogen penge til de næste 30 dages øl forbrug..

Jeg har i mit voksne liv aldrig gået arbejdsløs, og har heller ikke intentioner om at gøre det nu. Derfor har jeg i en periode, også mens jeg studerede, søgt efter job indenfor mit fag selvfølgelig. Jeg har søgt lidt bredt, men har i den sidste tid fået indsnævret mine søgekriterier sådan at de aktuelle stillinger jeg søgte på, var mere salgsorienterede.
Efter at have været til flere samtaler, og have fået flere afslag, så var der idag bonus på jobsøgningsfronten.. Jeg skal være intern salgstekniker i ELMA instruments i Farum.
Det er virkelig en superfornemmelse at sidde her til aften og vide at man kun skal have den latterlige A-kasse i 13 dage, derefter kan jeg se frem til at hæve en betragtelig bedre løn, end hvad både SU og A-kasse er. Dejligt..

Jeg skal udover at sælge tekniske måleinstrumenter til EL,VVS, og VENTILATIONS folk, også håndtere support indenfor de her ting. Jeg skal igennem en længere træningsperiode, hvor jeg kommer rundt i alle krogene af virksomheden og dens produkter, og samtidig skal jeg forsøge at opbygge nogen tætte relationer til leverandørerne. Spændende arbejde, som jeg ser frem til at komme igang med.

Nu ligger mint kommende arbejde så i Farum, hvilket gør muligheden for at træne ret optimal med Hareskoven lige i baghaven. Det er en luksus, og var måske også en faktor til at jeg valgte netop ELMA. Jeg ved ikke helt hvordan jeg får det strikket sammen endnu, men det er da nærliggende at udnytte det på vej hjem fra arbejde på cykel :-)
Jeg vil ihvertfald gøre mit for at træne så meget som muligt, selvom det måske bliver lidt sværere at få så mange timer i sadlen. Men så må jeg bare træne lidt hårdere når jeg nu kan..

Det var alt for Rommedahl for nu,

Stay tuned..

M

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor sjovt, så har du jo skoven på hjemvejen. Der er spor på hver side af cykelstien:)
Cykelmæssigt bliver det jo ikke bedre - du skal bare melde ud med noget landevejskørsel i foråret:)
Tillykke med jobbet

Kanonkuglen sagde ...

Congrats old buddy...

Martin sagde ...

Tak d´herrer..

Jeg tror faktisk for at det ikke skal være løgn at de har en leverandør der laver wattmålere osv.. Kunne da være meget sjov at prøve :-)

Henrik: Landevej er jeg frisk på, hvis jeg elelrs en dag kan få lokket dig med i skoven på mtb.. :-)