mandag den 1. september 2008

Træning med teamet..

I går søndag var jeg for første gang med til en omgang fællestræning med teamet.. Deltagerne var Lars O, Keld P, Frederik, og mig.. Nårh ja og så stødte Jens til efter vi havde kørt AT :-)

5 gutter på 5 forholdsvis forskellige niveauer skulle man mene, var ude at køre. Keld er jo uden tvivl den hurtigste af os alle, og viste da også søndag at han på trods af at have kørt 2 timers løb lørdag, stadig kunne træde en ordentlig psykopat af en mølle forbi de fleste af os andre op ad bakke.. Hvordan han gør ved jeg ikke helt..
Jeg selv, har faktisk trænet ret godt i de sidste par uger og benene føltes ret gode så jeg var da optimistisk omkring det at skulle træne med de hurtige drenge fra holdet. Jeg ved at hvis man træner med folk der er hurtigere end en selv, så øger man automatisk sit eget niveau. Så søndag var en oplagt chance til at lure nogle tricks af.
Frederik var også med. Han er i princippet landevejs dreng, og har faktisk kun kørt mtb om vinteren, så jeg var lidt spændt på om han ville kunne "følge med" eller om han ville gå død forholdsvis hurtigt.. Han mumlede noget om en DHL stafet mandag, og at han skulle kunne løbe den, så han ville nok hoppe fra turen efter den hårde del. Men overrasket blev jeg, han var faktisk med på hele turen og kørte rigtig rigtig godt endda. Det lover godt..
Lars var som altid hurtig, han har trænet meget her i sommers og på trods af at han ikke har trænet meget i den sidste uge på grund af hans søns fødsel - forståeligt nok, du er undskyldt du gamle :-) , så kørte han også rigtig godt og fik da også Keld til at føle at det gik stærkt.. Sådan der´..

Vi kørte et rigtigt godt AT interval på en rundstrækning rundt omkring kælkebakken, 20 minutter blev det til. Derefter agerede Lars guide på nogle rigtig fede spor han kendte rundt omkring i området, Jeg havde ikke kørt på lige præcis de spor før, og det er jo altid rart med fornyelse, så thumps up til guiden.
Jens stødte til gruppen efter lidt tid, og han kom hurtigt med et forslag om at runde Farum sø, og krydse over mod Holte. Må indrømme at Jens altså også kendte en del lækre tracks. Stortset alle de steder vi kørte Søndag havde jeg ikke kørt før, så alene det var med til at gøre træningen rigtig god.
Da Jens tog føringen som guide blev gaspedalen ellers lige jokket i bund.. Der blev tonset og tonset, og når der ikke blev tonset så blev der kørt op af de fedeste bakker. Rødder og store sten på nogle rigtig stejle, bakker var dagens menu´. Fedt, tekniske opkørsler er det de unge piger vil have..

Da vi nåede Holte og kørte mod Geels bakke, havde jeg efterhånden været ude i 3½ time, så ikke underligt var jeg ved at være godt mør. Jeg besluttede mig derfor at køre mod kbh over lyngby osv osv.. Lars og Frederik fulgte med, dog gik jeg i udbrud og stak af fra dem, da min deadline og aftale med konen nærmede sig med hastige skridt :-) .

Samlet set kørte jeg 4 timer på min cykel den søndag, dejligt, det er lang tid siden jeg sidst har haft sådan en seriøs omgang træning, havde da også indtryk af at de andre var møre.. Undtagen Jens, der jo ikke havde kørt så meget som os andre..
Bliver vi ved med at træne på den måde, så kan det kun gå hen og blive godt.. Det bliver spændende at se til slushcup hvordan det vil gå..

Vi ses der´

M

2 kommentarer:

Henrik Bunde sagde ...

Hvis teamet mangler en landevejsrytter under 60kg så er der transfervinduet åben:-)
En god beretning om livet blandt rødderne ... i skoven.-)

Martin sagde ...

Hæhæ.. Vi kan lave en satelit afdeling af teamet på landevejen.. "The team-ride4fun prospects.."
:-)