onsdag den 27. august 2008

Stilhed...

Det er sådanset ikke fordi jeg ikke vil skrive noget på bloggen, dog er manglen på indlæg i denne tid dog en erkendelse af at skrivelysten er en smule begrænset i visse perioder af året..

Jeg har masse af sige og masser af billeder fra ture, men jeg må indrømme at min energi i øjeblikket gå med at komme igang med studiet igen.. Skal som sagt til at skrive speciale, så min hjerne kører på højtryk i øjeblikket for at komme med ideer og muligheder til potentielle emner..
Har dog fundet nogle der kunne være spændende, ok måske ikke ligefrem spændende for jer, men for mig der er i en branche hvor magnetisme og frekvens er en faktor i alle el mæssige henseender så er det vel meget spændende..


Hvis du keder dig, så kan du lave lidt research for mig... Find hvad du kan online, om harmoniske strømme, eller på engelsk: total harmonic disturbance.... Altså kun hvis du gider.. :-)

Kommer mere snart, dog om cykling og ikke harmoniske strømme..

5 kommentarer:

Henrik Bunde sagde ...

ej ej speciale... du kan godt begynde at købe rigeligt med kaffe og Red Bull hjem:-)

Martin sagde ...

Har det... Jeg har fået lagt et kaffe drop i armen.. :-)

Ulrik sagde ...

Hej Martin
Jeg har fået kranksættet monteret - det spiller Max. :-)
Har også bestilt DT Swiss 240S

Hvad skriver du speciale i ? Jeg ved lidt om harmoniske strømme i forbindelse med frekvens omformere ;-)

Martin sagde ...

Hej Ulrik..

Jeg skal skrive om netop harmoniske og frekvensomformere..
Det bliver noget med en optimering af en installation med en masse transportbånd styret af frekv.omf.
Vi skal lave et par målinger med en fluke.. Er du inst. eller ingeniør?

Ulrik sagde ...

Hej Martin
Jeg er stærkstrømstekniker - uddannet for 100 år siden ;-)

Jeg er ansat hos Omron hvor vi jo forhandler frekvensomformere i stor stil ;-)