mandag den 22. september 2008

Dust finalen nærmer sig..

Jeg må jo desværre indrømme at mit forsøg på et nogenlunde hæderligt samlet resultat er gået lidt fløjten i den her dust cup.. Ikke fordi det var super urealistisk eller indenfor rækkevidde, men simpelthen fordi jeg har været ramt af nogle uheld der har gjort at jeg ikke har kunnet gennemføre visse løb.. Hændeligt? Måske.. Irriterende? Helt sikert..

Det er altid hamrende ærgeligt at måtte trække tilbage til målområdet med et punkteret hjul, mange har prøvet det, og mange har endda nok prøvet det hvor det havde endnu større konsekvenser for dem, end det har haft for mig. Jeg kan huske Klaus Nielsen lidt ærgelige defekter og især punkteringen i sidste afdeling af sidste års slushcup.. Han lå godt til og var næsten sikker på at vinde samlet, men han punkterede som sagt i sidste afdeling og røg helt ud af den samlede stilling.. Sådan er gamet, han havde desværre brugt sin fratrækker. istedet endte Casper Saltoft med at tage titlen, flot kørt af ham iøvrigt..

På lørdag er dagen hvor det hele i princippet kulminerer i dust regi, og vinderne af årets cup skal findes.. Jeg ved ikke hvem der er favoritten, der er stadig et par stykker der kan vinde. Jeg tipper ikke..
Jeg var ude at køre ruten der skal køres på i søndags, og jeg må indrømme at den er rigtig fed. Der er 3 rigtig onde opkørsler hvor man udover at skulle træde igennem også skal over et par rødder. Så der grundlag for en teknisk rute, dog med et præg af klassisk tonser dust.. Der er jo altid lidt grus med.
I princippet er det ikke en rute der passer til mig på nogen måde, men jeg føler at jeg har fået trænet rigtig godt på de sidste, så jeg er da optimistisk omkring løbet på lørdag. Desværre har jeg ikke fået mine nye UST dæk fra conti endnu, så jeg er stadig ligeså udsat for punkteringer, som jeg var sidste løb.. Men det går nok..

Jeg har jo som sagt fået pimpet min cykel til den helt store guldmedalje her på det sidste. Det sidste jeg har fået på er et sæt American classic hjul.. Det er helt vildt så godt de ruller, og så ser de hammer lirede ud.
Nu mangler der bare den nye ramme, der skulle lande snarest.. Det bliver for lækkert, med den nye ramme kommer cyklen ned på under 9,5 kg.. Det er selvfølgelig tungt hvis man sammenligner med Casper Saltoft´s cykler, men det er altså stadig let..

Jeg skal ikke kede jer med mere gøjl fra mig i denne omgang, der kommer selvfølgelig en rapport fra weekendens løb, det bliver forhåbentlig en federe oplevelse end det sidste jeg var med til..
Målsætningen er høj og ambitionerne er store, men de er som altid top hemmelige..

Vi ses..

M

1 kommentar:

Kanonkuglen sagde ...

God tur i morgen... go get them:-)!