tirsdag den 30. oktober 2007

Kender du typen!!

Nu er der måske ikke så mange der ved det, men rent faktisk er jeg en total skolenørd i øjeblikket.
Jeg studerer som sagt til autoriseret el- installatør på TEC på frederiksberg. Det tager 2 år, hvor man før man kan starte skal have en baggrund inden for elbrancen, enten som elektriker eller elektro mekaniker etc. Jeg er selv elektriker.

På den her skole har jeg erfaret at de undervisere der er her stort set alle sammen har været ansat på denne uddannelse i omkring 5000 år. Lidt vildt.
Så er det så at det sker på denne her uddannelse at der er lidt problemer med skemalægningen og planlægningen generelt............ Kender du så typen der ikke kan tåle lidt kritik. Jeg troede jeg havde set og hørt meget, men aldrig har jeg oplevet så meget backstabbing og dirttalking som her.. jeg er chokeret. Vidste godt at det kunne forekomme og har da også oplevet en smule af dt før, men det her er ekstremt...

Eks.

Underviser bliver konfronteret af klassen med den dårlige planlægning af et projektforløb samt et usammenhængende projektoplæg.

Han gik direkte på bagbenene og beskyldte alle for ikke at yde nok og være tudefjæsagtige... Jep.. det var det ord han brugte..
Jeg tror jeg så en tåre i hans øje da han øjeblikekt efter gik ud af klassen.

Jeg ved godt at man som studerende har ansvar for egen læring osv. men jeg er altså gået omkring 11000,- ned udbetalt i løn for at gå her på denne skole på SU. Så forventer jeg også lidt til gengæld fra undervisernes side. Har regnet på at det samlet koster mig ca 500.000 i tabt arbejdsfortjeneste fordi jeg vælger at videreuddanne mig. Sejt ikk´

De penge er svære at tjene ind uanset hvor meget jeg videreuddanner mig..

Når.. skulle bare lige have lidt galde ud.

Ses

M

2 kommentarer:

Steen Go'e Ben sagde ...

Hey Martin!

Har selv oplevet at det er et meget typisk scenarie at opleve, når man er på skolebænken, hvis man vælger at videre-uddanne sig indenfor sit fag.

Rigtig mange af de faglærere rundt omkring på skolerne, er personer med så store samarbejdsvanskeligheder ude i den virkelige verden, at deres redningsplanke er en fagskole, eller ingenting!

Har selv oplevet det i min tid i branchen, tømrer, at folk der er pænt mærkelige, pludselig er blevet lærere på en fagskole, så du skal nok ikke lægge mere i det end som så, selvom det da er møg-irriterende at opleve, at blive talt ned til, når man ikke er en 17 årig førsteårs-lærling mere!

- Og selv til 17 årige lærlinge, skal en lærer snakke pænt, det bliver de jo også betalt for ;o)

Steen.

Martin sagde ...

Lige nøjagtig steen.. Det er næsten nogen små konger der går rundt på de uddannelses steder..

Så forresten en fed streamer i bagruden på en tømrers bil: "Har du husket at tæve din lærling idag"
go griner...:-)