mandag den 22. oktober 2007

Hardtail eller fully...?

Det store spørgsmål i øjeblikket er hvad der er bedst, hurtigst, flottest, mest liret osv osv. Hardtail eller fully. Jeg er forvirret.
Jeg har altid syntes hardtail var det det der virkede for mig, men jo mere jeg hører og jo mere jeg selv undersøger tingene, så synes jeg faktisk at en fully kunne være fed at prøve.
Nogen mennesker siger så at man skal da have en af hver, ja ok, min SU rækker sgu ikke lige til både 2 børn, kone, 2 cykler og vedligehodelse. Så hvis man kun havde muligheden for at have en af delene, hvad skulle man så vælge..

Jeg kører jo som sagt i øjeblikket på det totalt modsatte af en "blød" fully. Nemlig en shark med fast forgaffel.. Det virker for mig og det går hurtigt op af bakke, men man bliver godt nok straffet nedaf.. Jeg kunne jo selvfølgelig bare skifte forgaflen, det er også sat igang, aligevel syntes jeg at en topliret fully bare ser monster blæret ud..

Hvad er jeres mening...?

M

2 kommentarer:

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin... Hardtail vs. fully er der skrevet metervis af pros og cons om på mtb-boardet og i alverdens MTB magasiner.
Jeg er af den holdning at de hver især tjener sit formål og at det ikke behøver være en enten eller ala Mac vs. PC.
Når terrænet er "rough" eller man bare savner lidt komfort, så er fully klart det fedeste... er terrænet ikke så teknisk, så er er hardtail måske det hurtigste. Selv kan jo dog godt mærke det i ryggen efter en tur på hardttailen og iøvrigt får man også lidt mere teknisk overskud på fullyen.
Men der er kun en ting at sige... prøv det:-)!

Martin sagde ...

Det er nok blevet debateret en utal af gange. Jeg havde bare lige brug for lidt inspiration da jeg som sagt har gået med tanker om at købe en, men jeg er på den anden side sindsyg glad for min shark hardtail. Den er super let og har nogen rigtig gode mål til mig. Og så er den jo lavet af carboing, og hvis man skal ha en fully i carboing så er det jo en monster pris man er ude i. Det er måske ikke så vigtigt at starte med en carbon fully, men man bliver bare super hurtigt meget kræsen med hvad man bruger sine penge på. :-)