mandag den 27. oktober 2008

Mtb spor i Geels skov...

Som enhver anden københavner mtb´er, så har jeg fra tid til anden kørt igennem Geels skov..
I denne skov er det tilladt at have sin hund løs, altså er det i princippet et løshunds område.. Både godt og skidt, men det kommer jeg tilbage til.. Det her indlæg skal ikke handle om hunde/mennesker/mtb problematikken, men derimod omkring hvor fedt det er at der endelig bliver kastet lidt efter os på de tohjulede, nemlig et superfedt spor.. Og fedt det er det altså.




Jeg trillede hjemmefa kl. 8.30. Turen gik nordpå mod geels skov, hvor der igår havde været den officielle spordag. På nettet havde jeg læst at de faktisk var blevet færdige med sporet, så som en anden unghingst på græs, ræsede jeg afsted gennem byen, for at komme til geels.

Jeg kørte ind på sporet i geels skov ved rideskolen som jeg plejer, og her mødte der mig et fantastisk syn.. Jeg troede at skoven havde fået skoldkopper.. Eller også var træerne blevet invaderet af smølfer.. Der var blå prikker overalt... Og hvor er det fedt.. Endelig et spor hvor man ikke behøver at have en guide med ud for at kunne finde rundt, endelig et spor som man selv kan finde rundt på.. Og så i Geels skov som har alt hvad der kan tænkes af forskellige udfordringer.


Jeg kørte ud af sporet, og jeg må sige at mit førstehåndsindtryk var godt.. Skovbunden i geels er jo næsten legendarisk for aldrig at være sådan rigtig smattet, ok nogen steder er den, men faktisk så var det meste af det jeg kørte på idag rigtig lækkert track, og det er på trods af en periode med seriøs nedbør i kbh..
Sporet nørklede sig ind og ud af granskovene, rundt om tuen, ud af de tracks man kender, op omkring et nyt indhegnet stykke, WOOOOOW hvor var det fedt.. Alt hvad hjertet kunne begære af forskellighed var der. Masser af højdemeter, tekniske passager, rødder, you name it - geels tracket got it.. Jeg var virkelig positivt overrasket. Især over et stykke der var blevet lavet i et område der før har været indhegnet. Her havde man virkelig fået lavet et teknisk stykke, der desværre efter min mening kun er rigtig til at køre i tørt vejr, men hold da op hvor var det godt.. Flere 100 meter i et terræn der gik op og ned hele tiden, skarpe sving med opkørsler lige efter, osv.. Virkelig godt arbejde af de gutter og damer der var ude og knokle igår i silende regn.



Geels sporet er kommet for at blive, nu håber jeg bare at de andre brugere af skoven kan acceptere at det er der. Jeg talte med et par personer derude idag, den ene af dem var faktisk eneboeren. Han spurgte mig om jeg vidste hvad de der prikker var til..? Det skal lige siges at sporet er afmærket og går lige forbi han "hus" i skoven.. Jeg svarede ham at det er den nye mtb rute i skoven.. Han tog det faktisk fint, og sagde at det da var en god ide.
En anden jeg talte med var meget skeptisk.. Jeg mødte ham et sted hvor sporet krydser en af de grusstier der er i skoven. Han syntes at der på mtb sporet burde sættes nogen "FULD STOP" skilte op for at hindre at folk blev kørt ned.. Jeg kunne i princippet kun give ham ret, det ville egentlig være en udemærket ide´.

Jeg synes at det er et fantastisk spor, super hårdt, men fantastisk. Så glæd dig til at prøve det.
Husk at smile og hilse til de andre brugere i skoven, det skader ikke.


Det er ingen hemmelighed at der i geels skoven før er set sabotage de steder hvor der har været kørt på mtb, jeg håber virkelig at det ikke sker på dette spor, ellers så ender det altså grimt en dag. Jeg mener at have set et billede af en rod derude, hvori der var banket søm så man skulle punktere.. Men tænk nu hvis man faldt ned oven på sådan en.. Av...

Slutteligt kan siges at jeg altså tager hatten af for det nye mtb udvalg der er nedsat, de forstår at samle folk om nogle gode initiativer.. Respekt herfra..

Peace..

M

Ingen kommentarer: