lørdag den 9. august 2008

Shhh... stille...

Jeg har 2 børn....... 2 meget larmende og vilde børn, der sjovt nok altid - når jeg kigger væk - enten slås, driller hinanden. leger stuntmand og stuntbaby, eller bare larmer for at få opmærksomhed.. De er dejlige de små, men christ hvor de kan finde ud af at drive deres far ud på randen af sund fornuft..



Grunden til min lettere bidske holdning til larmende børn skal ikke misforståes, de er dejlige og søde, og alle de mærkelige og farlige ting de laver bliver opvejet til det gode gange ti, når de sidder og hygger med deres far på sofaen til disney sjov. Grunden til at jeg kaster et indlæg ud om mine larmende unger er fordi at jeg siden i torsdags har fået en komplet anden indstilling til hvordan det må være at være kvinde, og være på barsel vel at mærke... At gå hjemme i omkring 1 år, nogen gange mere, og tale baby sprog, og at skifte bleer der ikke lugter hammer charmerende, og bare generelt være på hele tiden, som man er med små børn, det kræver sgu sit menneske at kunne.
I torsdags sendte jeg min kone afsted på skanderborg festival, og jeg har jo selvfølgelig vores to unger herhjemme indtil hun kommer hjem. De er dejlige, men jeg er godt nok blevet testet de sidste 4 dage. Så kæmpe respekt til the ladies, for at i har roen og overskuddet til at sende jeres mænd ud og cykle mtb, når i selv går derhjemme i boblen og taler babysprog.. :-)

Bare lige for at fortælle om en af de tests jeg blev stillet overfor så læs nedenstående tekst:

Torsdag, klokken var 13.30, skulle hente den mindste i vuggestue....
Kommer ud til bilen med den lille på armen og hører den velkendte lyd af et hjul der taber luft... pffffffffssst....
Damn...
Sætter den lille ind i bilen, tjekker skaden og vurderer at jeg kan nå på tanken og pumpe det og så nå hjem hvor jeg kan få en til at tage den lille, mens jeg skifter dæk. Den store af ungerne skulle hentes kl. 15.00 så jeg fik lynhurtigt en lille stresstick i øjet, da jeg vidste at jeg var nødt til at køre langsomt hjem for ikke at krænge dækket af fælgen..
Kører ind i min gade, og tro mig det var på det allersidste luft i dækket. Får afleveret den lille til min mor så jeg kan gå igang.. Jeg når lige at få bilen løftet op på den donkraft der ligger i bilen, og så bliver der ellers lukket op for en meget meget meget stor vandhane oppe i himlen.. Nøøj, jeg blev våd. Ikke bare sådan lidt fugtig, nej så våd at det faktsik føltes som at jeg havde været i et badekar med alt mit tøj på..
Jeg når det, med stresstick i øjet og vådt tøj.. Kommentaren fra min søn da han ser mig er bare: "Far, man skal huske at have regntøj og gummistøvler på når man går udenfor". De er dejlige de unger.......

Cykelmæssigt, har det jo været ret svært at få gjort noget som helst, håber på en tur mandag morgen, og så en trilletur tirsdag aften.. Der er jo dustcup onsdag, så der skal jeg være helt klar. De personlige ambitioner om løbets resultat er som altid top secret, men jeg satser da på at placere mig minimum der hvor jeg plejer..

Ooouuh, glemte næsten helt.. Se hvad jeg har bestilt...

Uhhmmm, carbon...

Har iøvrigt også fået opgraderet med et par af de her:


Ikke for at blære mig, men hold kæft hvor er det bare en fed bike jeg har fået bygget mig..

Vi ses onsdag.. Eller skulle du med i skoven mandag morgen måske..?

Heeey

Ingen kommentarer: