onsdag den 13. august 2008

12 timers løb silkeborg.

På lørdag står jeg sammen med 4 andre ryttere fra team ride4fun, på stregen for at starte i et af årets større løb, nemlig 12 timers løbet i silkeborg.

Jeg står for en 12 timers solo deltagelse, og samtidig har vi 2 hold, herre duo og dame duo med. Uden at sætte forventningerne for højt, så vil jeg mene at de to hold kan gå hele vejen og lave et godt resultat, helst på skamlen.. Jeg selv har ikke de store ambitioner eller forventninger, mere et ønske om at teste mig selv på den distance. Jeg er i ok form har fået kørt nogle gode længere ture på det sidste, dog mest på raceren da skoven simpelthen har været for våd og mudret.
Turene på raceren har rent træningsmæssigt været suveræne til at træne mængde, men de gode intensive intervaller har jeg holdt lidt tilbage med. Det er en vurdering jeg har gjort mig rent træningsmæssigt, at det måtte være vigtigere at kroppen var vant til at sidde længe på cyklen, når man skal deltage i et 12 timers løb.

Jeg har planlagt to forskellige strategier.

1/

3 omganges turnus, efterfulgt af 3-5 minutters indtagelse af energi og mad etc.

1 omgang køres i omkring 80-85 % af max puls, høj intensitet.
2 omgang køres i omkring 75-80 % af max puls, mellem til høj intensitet.
3 omgang køres i omkring 70-75 % af max puls, mellem intensitet.

2/

Kører rent igennem på 70-75 % af max, vil forsøge at holde den intensitet hele vejen igennem løbet og forsøge at spise og restituere på cyklen.

Hvad der kommer til at virke ved jeg ikke, jeg skal ihvertfald ud og køre mit eget løb, har aldrig kørt den distance før, så alle råd er velkomne.

Jeg går ud fra at der er live opdatering på nettet, så følg med og se hvordan det går drengene og pigerne fra team ride4fun.

Update ved hjemkomst selvfølgelig...

Seees

M

1 kommentar:

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin...

Good luck... men husk nu hvad vi talte om intensitetsmæssigt! Så jeg tror du skal lægge dig en ny slagplan:-)!.

C Ya...