tirsdag den 29. juli 2008

Hjemme igen.. !

Dette indlæg skulle have handlet om en cykling cykling og cykling, men istedet vil det komme til at handle om manglen på cykling istedet.. Jep, det er rigtigt.. selvom jeg har været i cykelsportens mekke de sidste 2 uger ca. så er det ikke blevet til een eneste time på cyklen. Det var næsten som om at skæbnen ville at jeg ikke måtte komme ud og køre..

Historien starter i Bardolino..

I Bardolino ligger en forretning jeg var blevet anbefalet at besøge, hvis jeg påtænkte mig at leje en mtb.. Den er drevet og ejet af en meget kendt og respekteret mountainbiker, nemlig Paula Prezzo.

Hun er altså en dame der har vundet OL guld 2 gange i træk på mtb, og har kørt som prof i rigtig mange år, så hun måtte da helt sikkert vide hvad en mtbiker fra Danmark søgte.. Hvor tog jeg dog fejl..

Jeg blev med det samme at jeg fremstammede ordet "Noleggio"- som betyder leje- på mit gebrokne italienske, betragtet som en turist de bare skulle tjene penge på.. Jeg spurgte hende om hun havde nogle gode cykler jeg kunne kigge på, og jaja det havde hun da helt sikkert, så vi gik udenfor.. Her viste hun mig så topmodellerne som var bestykket med ALIVIO gear.. Tro mig, hun talte virkelig godt om dem, og sagde endda, "Molto Bouno biccecletta".. Ja ok trunte, nu kører jeg sådanset på S-Works med div. lir på i DK, så tror du ikke lige at du kan finde mig en cykel med minimum XT på.. "no" var svaret.. Så slukøret måtte jeg begive mig tilbage til hotellet og udtænke en plan..

Jeg vendte tilbage til butikken samme dag for at leje en racer istedet, da dem jeg havde set stå i butikken, som man kunne leje, så ret fine ud.. Det var de iøvrigt også Men for at kunne køre racer så måtte jeg jo have et par racer sko, jeg havde selvfølgelig ikke taget mine egne med fra Dk, kun til mtbiken. Planen var så at jeg ville købe et par billigt, som jeg så kunne bruge som vinter sko i DK. Der var masser af sko, også til ret fine priser... Der var bare ikke nogen i str. 44.... Ok, bittert.. Slukøret tog jeg igen hjem til hotellet.

Ahmen helt ærligt... Det er sgu da bittert.. Jeg fik at vide at den butik var den mest velassorterede i området omkring Garda by, det var den måske også , men ikke på udlejningssiden..

Hvad kan jeg lære af det, "tag din egen cykel med" ganske enkelt..

Når, men ferien skulle da ikke gå helt hen uden at motionere en smule.. Så det blev til ca. 500m i poolen hver dag..

Lidt billeder af stedet hvor vi boede.. Kan i øvrit kun anbefales til alle familier med børn.. Det var virkelig lækkert..


Bitterheden lagde sig heldigvis efter et par dage, og der var jo touren i TV, så man kunne jo altid se lidt af det.. Hæhæ..

Anyway, så er jeg hjemme nu.. Glæder mig til at træne lidt igen. Tog en tur på et par timer samme dag som vi landede i kastrup.. Dejligt dejligt..

Vi ses..

M

1 kommentar:

Henrik Bunde sagde ...

bare det var en go ferie:-) Har talt med Lars om at vi snart skulle smide hovederne sammen til en landevejstur-melder ud når det nærmer sig:-)
Henrik