lørdag den 24. maj 2008

So little time..

Billeder af Jens Thomasberg..


Nogen af jer ved måske at jeg er i færd med at uddannne mig til El- installatør.. Spændende ikke??!

Slet ikke..

Det studie, som i øvrigt også kaldes for skilsmisse studiet, sætter virkelig høje krav til de projekter man skal aflevere.. Af den grund har jeg de sidste 2 uger, faktisk siddet på studiet hver aften til kl. 23, bare og skrevet og terpet.. Jeg har set mine børn max 1 time hver dag i den periode, og jeg har været udendørs max ½ time. Så faktum er at jeg er bleg og træt, og savner mine unger vanvittigt.
Heldigvis afleverede jeg eksamensprojektet i fredags, så nu er der en god pause indtil mandag, hvor jeg skal trække emne til 48 timers fordybelses projekt.. Det glæder jeg mig helt vildt til... eller ikke..

Det eneste jeg har fået cyklet var 3. afdeling af dustcuppen.. Det gik egentlig ok, taget i betragtning at min træning har været slået totalt ud af kurs, med max 2 timers træning i ugen op til løbet.. Jeg sluttede som nr. 69.. Det er jeg faktisk stolt af, det er min bedste præstation til dato, og i og med at jeg ikke har trænet stabilt og struktureret i lang tid efterhånden, så indikerer det da overfor mig selv ihvertfald, at der er noget at bygge på.


Jeg forsøger så vidt det er muligt med den tid jeg har, at få trænet et længere pas om ugen, og et med et par indlagte intervaller.. Jeg har en ide´om at det er meget vigtigt, når man træner så lidt som jeg gør i øjeblikket, at få trænet lidt forskelligt.. De lange ture bruger jeg på at træne teknik og opkørsler, ikke nødvedigvis stejle, men tekniske.. De korte ture plejer at være lidt forskellige intervaller.. 2x10 submax, eller 1x20 submax, eller 2x5 max, 1x10 max etc.. Det kommer lidt an på hvordan dagen op til har været.. Er jeg træt og uoplagt kan jeg ligeså godt lade være med at træne for fuld damp, jeg får aligevel ikke pulsen op i det område jeg vil..

Jeg må sige at jo mere jeg kører på min nye ramme, jo mere begejstret bliver jeg for den.. S-WORKS holder max.. Den kører som en drøm, er super lækker at se på, og så hjælper det jo altid at lire.. Har lige kommet TA- klinger og røde bolte på.. Hov, glemte lige. jeg har også kommet røde nokon kabler på.. Smooth..

Jeg har lavet et forsøg på min elskede spinning cykel i kælderen.. Jeg varmede op og prøvede derefter gradvist at øge belastningen indtil jeg næsten overhovedet ikke kunne træde mere, det tog ca. 5 min. Da jeg nåede det punkt, rejste jeg mig op i sadlen og trådte så ellers alt hvad jeg kunne i yderligere 5 minutter. Det resulterede i at jeg fik et max interval der samlet varede ca. 8 min. og følelsen bagefter var ret anderledes en når jeg ellers kører et max interval. Jeg tror det havde noget at gøre med at jeg gradvist byggede et momentum op, som så til sidst endte i explosion.. Jeg ved det godt det lyder dramatisk, men jeg tror at den her høje belastning som jeg allerede var under før jeg rejste mig op, virkelig rykkede en grænse for hvad jeg ellers troede jeg kunne præstere. Jeg satte ny max puls og følte virkelig en brændende smerte i benene mens jeg trådte. Prøv det selv, opbyg belastningen gradvist indtil det bliver så hårdt at der ikke er anden udvej end at rejse dig op, træd derefter alt du kan i yderligere 5 min. Det rykkede en grænse i mig..

Ikke mere snak fra mig af nu.. Vi ses der´

M

2 kommentarer:

Henrik Bunde sagde ...

men der er jo formfremgang - utroligt hvad gruppearbejde og kaffe kan gøre.-)

Martin sagde ...

det er rigtigt.. Tør næsten ikke tænke på hvad lidt ekstra timer om ugen kunne gøre.. ;)