fredag den 9. maj 2008

Amager fælled igen igen..


Jeg har efterhånden fundet mig til rette med at jeg i øjeblikket bare ikke har så meget tid til at træne.. Så de par timer jeg finder hist og her bliver flittigt brugt på at sidde på en cykel.. Idag fredag aften, var ingen undtagelse... Jeg havde pludselig lige et hul på et par timer og hvorfor ikke udnytte at det var fantastisk vejr og så bare rulle en tur i baghaven på amager fælled, også kendt som kemikalieøens grønne oase.

Jeg havde godt med energi, så jeg tænkte med det samme at der skulle køres et par gode intervaller. Det blev da også til 2x10 minutters 85% pineri, og ellers bare godt med rul og fart i benene.
Når man kører igennem de birkeskove der er på amager fælled er det et fantastisk flow man kan få i cyklen. Det er overhovedet ikke teknisk, men det med at suse afsted emd 30 km/t på en gruset skovsti spiller bare max.. Det samme gælder faktisk når man kører igennem kongelundsskoven, der er det bare jord underlag man kører på. Der er en super god sti, der starter ude ved sydvestpynten og kører så gennem hele skoven, den fortsætter endda på den anden side af kongelundsvej.
Som jeg har sagt før, kan det på ingen måde sammenligens med at køre i de store nordsjællandske skove, men i mangel af tid så fungerer det altså fint for mig.

Jeg skulle ikke lige ned af den her sti, det er ikke andet end bjørneklo.. Av..

Jeg bliver mere og mere klar over hvor fed en cykel jeg egentlig har fået mig. Min nye specialized s-works fungerer bare rigtig godt. Den er lidt tungere end min carboing haj, men geometrien passer mig bedre synes jeg. Den er selvfølgelig blevet liret en smule, der er dog altid plads til mere lir, men det koster jo altsammen en lille smule.. ;) eller meget..

Nuuj, hvor er den sprød den låge.. ;)

Søndag er landevejs dag med kanonkuglen.. Han lokker med 4½ times pineri.. Selvfølgelig er jeg klar. Den skal jo bruges den racer, når man nu endelige har en..

Lige til sidst vil jeg sige til alle jer der går og overvejer at købe nokon kabler, GØR DET.. Det kører så smooooooth... :)
Ellers så nyd billederne af en skov der netop er sprunget ud og bare venter på at blive kørt i, af kåde adrenalin junkier på mtb´s..

Den stolte far..

Hvem sagde der ikke kunne være idyllisk på lorteøen..

Ses.

2 kommentarer:

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin... tak for i dag, en god tur i godt selskab:-)!
Får vi ikke snart historien om hvad du ellers har oplevet på Fælleden... den ville ellers gøre et muntert indlæg:-)?

Unknown sagde ...

Ja fælleden kan være ret skummel til tider, men man er jo altid for doven til at køre hele vejen udenom når det er mørkt og koldt... jeg er ihvertfald

Tænkte på om du ikke kunne gi et hint om hvor de fede og snoede trails ligger derude, fik nemlig min nye bike igår og kunne godt tænke mig at komme ud at køre lidt i den store "baghave" hehe

Nyd vejret!