lørdag den 29. december 2007

Et år er gået...



Nu er der efterhånden gået et år siden sidste nytår, og hvad er der sket, hvad har jeg opnået, og ikke mindst hvad skal der ske i det nye år..
Jahhh...
Jeg startede 2007 med at begynde på mit studie, noget jeg havde planlagt i et stykke tid og set meget frem til. Studiet, som jeg nu er halvvejs med, er begyndelsen på en ny periode i mit liv hvor jeg forhåbentlig får mig mit eget firma som autoriseret el-installatør. Det er en drøm jeg forsøger at leve ud, og det går indtil videre rigtig godt, jeg er halvvejs med studiet og til sommer åbner jeg efter alt at dømme min virksomhed, som dog først skal køre rigtigt til Januar 09. Det hele skal bare køres i stilling..

Endnu en stor ting der skete for mig i starten af året var at jeg fik mig min første rigtig dyre, syntes jeg selv, mountainbike.. 14000,- den blev købt i december, og brugt rigtigt i starten af året. Havde ikke de store forventninger til mtb sporten eller mig selv for den sags skyld. Men det skulle der hurtigt laves om på.
Jeg er nu blevet totalt grebet af en sport der ike alene har givet mig en meget sundere livsstil, god kondi, en masse fede oplevelser, men endvidere har jeg lært en masse fede mennesker at kende.. Mtb sporten er fyldt med mennesker der vil denne her sports bedste, rigtig meget endda. Mtb er en sport i DK der er helt glemt og de mennesker jeg før omtalte gør et kæmpe arbejde for at promovere en sport der ikke er befængt med EPO og dårlig omtale, men derimod giver mennesker der dyrker sporten, et bedre liv i mange henseender. Primært sundhed..
Tanken er jo smuk, og det skal nok lykkedes..
Jeg er nu blevet den stolte ejer af en cykel, der ikke alene er meget dyrere end den første jeg købte, men jeg er også blevet et rigtig konkurrence menneske, og jeg hader at gå glip af en afdeling af slush, dust, eller hot cup.. Det er for fedt, så hvis du ikke har prøvet at køre et mtb løb så mød op og giv den gaz... Det er for cool..

I sommers blev jeg endnu engang far, denne gang til en lille pige.. Hun blev døbt Antonia, og hendes storebror, som hedder Dimitri, var meget stolt..
Børn er en gave, de sover ikke så meget, ikke mine ihvertfald, men de er søde og hver en dag jeg kan tilbringe med dem nyder jeg.. Der går heller ikke længe før den ældste skal med i skoven på sin cykel, de kan ligeså godt lære det med det samme..
Hun er nu 6 mdr. og vokser og vokser, dejligt.. Tiden går næsten for hurtigt, det var nemmere da hun var helt bette, så kunne man bare lægge hende... Nu ruller hun fandeme ind i alting og vælter glas og alt muligt, totalt terrorist baby.. :-)

Ellers har jeg lige afleveret mit eksamens projekt for 2. semester på mit studie, det skal forsvares i starten af det nye år.. Så det er da et klart mål at bestå og samtidig få en god karakter.. Kryds fingre den 7. januar.. Bestå, selvfølgelig består jeg... Jeg er spændt, men ikke vildt nervøs, det skal sgu nok gå..

Det nye år byder på mange spændende ting..

Skolemæssigt er det det samme som i år. Jeg mangler 1 år og så er det slut. Det skal bare overståes, kan godt forstå de mennesker der bliver skoletrætte.. Ingen tvivl..

Rent sportsligt har jeg sat mig et mål om at komme i top 50 i alle de cups og løb jeg stiller op i, jeg er godt på vej.. Ligger PT. nr 89 i slush ud af 400 tror jeg nok.. Og det skal lige siges at jeg kun har kørt mtb på løbsplan i et års tid, så lidt stolt må jeg vel gerne være.. :-)
Jeg er også blevet indblandet i noget sponsor arbejde for den cykelklub jeg er medlem af, nemlig team hustler. Det er noget jeg har arbejdet med før i andre henseender og jeg synes det er super spændende arbejde.. Kan godt lide forhandlingssituationer, selvom det er på et niveau der er til at tage og føle på er det stadig spændende.. Skal forhandle en del aftaler i løbet af det nye år, helst i starten af året..

lige lidt hurtige til nytårsforsættet...

Jeg skal ikke have flere børn :-)...

Jeg skal ikke bruge for mange penge på min cykel..... yeah right...

Jeg skal måske til england og køre 24 timers løb med team hustler..

Jeg skal være med til at sørge for at team hustlers 12 timers løb, bliver en bragende succes.. 3 maj.. husk det..

Jeg skal træne mindst 3 gange om ugen, og have minimum 7 timer på cyklen og et par timers spin..

Jeg skal bestå mine eksaminer, og have mit firma op og køre..

Jeg skal give min kone blomster mere end 1 gang i løbet af året.. :-) måske 2.. hvis hun opfører sig ordentligt.. hihi.

Jeg skal hver dag jeg står op tage 50 armbøjinger... nej...

Uanset hvad så skal 08 blive et bedre år end 07.. Det har været ok, men det kan altid forbedres.. Jeg går året i møde med en masse mod på de udfordinger der kommer og selvom det kommer til at regne endnu mere i 08 end det gjorde i 07 så skal det nok blive godt.. :-)

Kan i sørge for at have et fantastisk nytår, husk brillerne når du skyder bomber af.. Raketterne skal pege opad husk det.. :-) Vi ses vel i det nye år, både på sporet og her på bloggen..
Det her var så den sidste post i år, kig forbi bloggen i løbet af det næste år, hvor jeg igen vil skrive en masse ligegyldige ting..

Godt nytår..

M


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt Nytår Martin ;)

Martin sagde ...

u too j-lo ;-)

Kanonkuglen sagde ...

Godt nytår Martin... een af Islandsbrygges grønne svende:-)!

Martin sagde ...

merry new year :-) mr. canonball