mandag den 18. februar 2008

Slushfinalen nærmer sig..

På søndag går det igen løs i slushcuppen. Jeg har personligt måttet nedjustere mine mål lidt, desværre. Jeg har haft en lidt ustabil slushcup med defekter på første afdeling samt 5. Ærgeligt eftersom jeg faktisk har fået kørt mig i meget god form. Men det er jo hvad der sker. Jeg besluttede mig også for ikke at køre 4. afdeling inde i DGI byen. Det tror jeg var meget fornuftigt, der var mange der kom til skade på det glatte underlag. Synes egentlig at det med at køre "urban" mtb er lidt misforstået. En mtb skal køres på i skoven efter min mening. Men mange roste arrangementet, som eftersigende var rigtig godt og velarrangeret, ros til DMK for det. Næste år synes jeg de skal lave det til et enkeltstående løb og ikke en del af en cup.

5.afdeling i avnstrup havde jeg set meget frem til at deltage i. Havde ikke kørt løb siden 3. afdeling og var derfor meget sulten efter at give den gas og prøve formen af. Havde også guldben den søndag. Flere af de ryttere der plejer at køre hurtigere end mig, kørte jeg fra. Det føles altså godt, bare det at vide at formen er på vej opad giver en noget rent psykologisk. Flere af mine holdkammerater fra team hustler som også plejer at værre hurtigere end mig, holdt jeg mig tæt til, eller bag mig. Lige indtil jeg punkterede på 2. omgang. Pis. Endnu en dårlig udgang på et løb.
Jeg er desperat efter at finde et middel mod punkteringer, ved at UST skulle være super godt, men mine fælge er ikke til det. Så et alternativ er måske det her ECLIPSE halløj man kan købe, nogen erfaringer?

Jeg glæder mig som en sindsyg til at køre på søndag, dels fordi det er sidste slushløb, men også fordi det er finalen som min klub, teamhustler, arrangerer. Det bliver stort som altid når hustlerne i samet flok arrangerer løb. Bare vent til 12 timeren 3. maj. :-)

Sæsonen 2008 byder på mange ting for mit vedkommende. Er lidt nødt til at prioritere studiet, men der skal også være tid til at give den gas. Jeg regner med at melde mig til alle dust løbene, men ikke hotcup. Derudover skal jeg køre Fitness.dk løb i slagelse d. 30. marts. Melder mig til den lange på 75 km. Når jeg træner plejer jeg at køre ca. det samme antal km så det kommer nok til at passe meget godt med formen. Sidste år kørte jeg den korte på 38 km. Det var meget langt sidste år syntes jeg, men i år har jeg fået trænet godt. Jeg har ikke rigtig nogen ambitioner eller mål mht. løbet, men jeg vil køre mit bedste. Vil prøve at bide mig fast i en gruppe og så bare køre mit eget løb til sidst.

En ting er helt fast for i år, jeg skal ikke køre hillerød marathon. Det synes jeg er for dyrt for at slide sin cykel og sin krop. Sidste år kostede det 350,- for det fik man en skål pasta og alt den energidrik og frugt man ville i depoterne.
Sammenlignet med 12 timers løbet d. 3 maj, så koster det det samme, ok, prisen er vist nok lige steget 100,-. Men til dette løb får man fuld forplejning, energidrik ad libitum, feststemning, fede lodtrækningspræmier, og en masse andre fede ting som vil blive afsløret snart. Synes det er vildt at næsten 1000 mennesker hvert år deltager i det løbi hillerød, der bliver godt nok tjent nogen kroner...

Jeg tør næsten ikke afsløre mine mål eller mit ambitionsniveau for dust cuppen, da jeg gjorde det for slush begyndte jeg at punktere til løbene.. Så det er min egen lile hemmelighed.. Men jeg vil som altid køre mit bedste og ikek spare på mig selv. Er komemt ind i en god rytme rent træningsmæssigt så forhåbentlig er jeg fit for fight til dustcuppen starter.

Træner regelmæssigt spinning i øjeblikket, 2-3 gange om ugen. Derudover kører jeg en lang tur i weekenden på minimum 3-4 timer. Så det bliver samlet til ca. 8 timer om ugen i øjeblikket. Det er sgu dejligt.

Har også fået trimmet cyklen lidt, har fået mig en XO bagskifter og XO txisters. Overvejer lidt at sælge mine hjul og købe nogen AC bygget op på et tune nav, men det er ikke sikkert endnu. Er meget glad for mine DT swiss hjul, men man er vel altid lidt weight weenie.

Jeg har udover det fået mig en splinterny XT forskifter i overskud, så hvis du er interesseret i sådan en så giv mig besked, så laver vi en hurtig handel.

Ellers intet nyt under solen fra 2300 crappiness, ses på sporet, forhåbentlig til slushfinalen på søndag..

Hey

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hop du bare på Elipse til dine std. fælge, det virker.
Jeg har kørt med det i 1,5 år nu.

Martin sagde ...

Jeg vil ihvertfald prøve det af.. Kan vel købe det i en cykelbutik ude på søborg hovedgade.. :-)

Anonym sagde ...

Ja du har haft dine tekniske defekter i år. Betyder vel bare du slipper til dust ;)

Megt ham cykel smeden har tid til at læse blogs ;)

mvh jannik

Martin sagde ...

Forhåbentlig slipper jeg bedre fra dusten end slushen.. Det kan jo kun blive bedre.. ;)

Ser vi dig på sporet til dust Jannik?

jannik sagde ...

det er i støbeskeenen ;)

men nu må vi se