søndag den 3. februar 2008

Motorcykler, sygdom og melodigrandprix..

Som om det ikke skulle være nok, så lagde jeg mig endnu engang syg i den forgagne uge.. Jeg tog mig lige en halsbetændelse med dertilhørende 40 i feber og mandler på størrelse med appelsiner.. Det er aldrig rart.. Jeg er nu endnu engang på penicillin og panodil. Er det ikke super heldigt, især nu mens man har trænet rigtig godt i et par uger, så er det jo slet ikke bittert at man i princippet må starte helt forfra igen. Øv bøv.
Penicillin gør et eller andet helt forfærdeligt ved mig, altså udover at gøre mig rask, (øhh, gav det mening..:-) ) jeg bliver så sindsygt træt og ugidelig i hele den periode hvor man SKAL tage det. Svedeture som jeg ellers kun oplever når jeg spinner er heller ikke unormalt når jeg er på en penicillin kur, men det skal jo tages skidtet, ellers bliver man jo nok bare syg igen.

Lørdag formiddag var jeg dog så tilpas ovenpå og svedefri at jeg forvildede mig ud i et sandt motorcykel helvede, mildest talt. Jeg blev overtalt af en god kammerat til at tage på MC messe i tappehallerne. Fedt tænkte jeg, MC´s og god stemning.. Jeg tog så grueligt fejl..

Vi ankom til messen ca. kl 11.00, og aldrig har jeg så tidligt en lørdag morgen set så mange forvirrede mennesker dreje rundt om sig selv i bar fortvivlelse over ikke at kunne finde en parkeringsplads til bilen, som de så absolut skal parkere indenfor en gåafstand af messen på 30 sekunder.. Det var kaos.. Folk var hidsige og messeplanlæggerne havde måske ikke helt haft hjernen med da de lavede en mandskabsplan til dette event, for P-vagter manglede der tydeligt. Mens jeg selv sad i P-kø, kom jeg til at tænke på KampvognsBente fra hjemmeværnet med sin hvide politi stav som altid er at finde til Ullerup marked på amager. Hun kan sgu sit job.. Det er virkelig undervurderet og underbetalt at være P-organizer i hjemmeværnet. De fortjener ikke mindre en stående applaus, og til MC messen i lørdags var de virkelig savnet.
Når, men det kunne jo kun blive bedre inde i hallen, det var det også lidt.. Der var mange rigtig fede kværne, mange custom kværne som folk virkelig har brugt meget tid på. Det synes jeg er god stil. Man kan virkelig se stoltheden i øjnene på dem når de står ved siden af dem og fortæller nysgerige folk om deres kværn. Fedt.

Lørdag aften, kom jeg til at dumme mig...... Jeg gik i stener mode over det danske melodi grand prix... Det har jeg ikke gjort siden de famøse brødre vandt det internationale. Det var skræmmende synes jeg, der var engang hvor danske artister og sangskrivere skrev om noget der gav mening og samtidig lød godt.. Hvad er der gået galt. En boyband gruppe synger om et træ, og en dansk pige står til det danske grand prix og synger om sin spanske sjæl.. Hm, måske er jeg bare blevet gammel.. Det tror jeg sgu jeg er, en gammel mand i en ung og spænstig krop... Sådan der.. :-)
Ok, sangen der vandt var da en af de bedre, men føj hvor var der bare mange der stank af overproducering og drama. Jeg fik helt tics og måtte sidde og krumme tæer.. Ok, ikke mere bitterhed over melodi grand prixet, jeg kunne jo bare skifte kanal.. det burde jeg måske have gjort, så havde jeg ikke siddet og skrevet det her indlæg om melodi grandprix og dårlige sange.. :-)

Jeg regner med at komme på cyklen igen næste weekend, ugen optil må jeg spinne når jeg kan. Er i gang med noget intensivt kursus arbejde på studiet så det bliver svært at finde tid til det hele..

Lørdag ruller jeg, hvis alt går vel.. Skal du med?

Seeeees

M

Ingen kommentarer: