torsdag den 21. februar 2008

En temperamentsfuld herre..

Som mange måske ved, så har jeg en lille smule temperament, derfor kommer det her indlæg til at handle en lille smule om det, men så sandelig også om den fantastiske cykeltur jeg var på her til morgen..

Da klokken den var 8.30 i morges sad jeg på min kulfiberhaj på vej til det røde spor i hareskoven. Vejret var lettere overskyet, ikke så koldt og ikke ret meget vind. Der var lagt i ovnen til en dejlig formiddag i skoven.

Jeg blæser ind på den røde og begiver mig mod det område hvor der blev kørt slush cup sidst. JEg er helt vild med den rute, jeg bruger den ofte til at køre et langt max interval. Idag kørte jeg runden på ca. 18 minutter, da der var løb kørte jeg dem ca. på 20 minutter. Ok, føret var lidt bedre, men nogen steder var den blød og svær at køre fordi der lå grene alle vegne. Men en klar forbedring var det da.. Det skal lige siges at jeg endda styrtede for foden af kælkebakken, det vandhul der stortset altid er der, var lige blevet små 10 cm dybere end det plejer. Så jeg tog lige en flyver ud over styret og landte tilfældigvis oven på den banan jeg havde i baglommen.. Kender du det.. ? Men ok, på trods af at jeg allerede der kunne mærke en af de store blodårer i panden begynde at dunke lidt kraftigere, så holdt jeg mit temperament i ro og kørte videre..

Jeg kørte lidt i området omkring bagsværd sø og fortsatte mod lyngby rundt om lyngby sø, ikke det vilde tekniske ridt, men god fart i stængerne og høj puls..

Jeg har efterhånden fået kørt mig ind i en rutine hvor jeg altid ender med at køre de samme steder, det gad jeg ikke idag, så jeg kørte mod københavn da jeg ramte kongevejen ved lyngby..
Nu ved jeg ikke om du kender lyngby hovedgade, men den er ikke særlig rar for en cyklist at køre på, dels er belægningen brosten og den er så smal at der faktisk ikke er en cykelsti..
Det resulterede idag i at mit temperament kogte en lille smule over. Jeg har selv bil, og ved hvordan cyklister kan opføre sig tosset en gang imellem, men jeg passer sgu på mig selv når der er risiko for at man blive pløjet ned af en bil, når jeg selv sidder på min cykel. Der var idag en bil der kom lidt meget tæt på mig, sådan cirka 2 cm fra mit styr og han havde masser af plads at køre på i den anden side for at komme forbi mig. Lidt irriterende, og farligt. Da vi nåede op til det næste lyskryds påpegede jeg høfligt om han ikke kunne tage lidt hensyn til cyklisterne når han nu havde masser af plads. Hvordan tror du det blev modtaget.. Jeg fik fingeren.. Ok, tænkte jeg, hans intellekt er måske ikke så udviklet at han kan tale pænt om tingene med folk.. Men det er så her at mit temperament tager lidt over.. Da der bliver grønt kort efter, racer han afsted og fandeme om ikke han fyrer en byge med sprinkleren lige i femøren på Rommedahl, tror du jeg blev rød i hovedet.. Ja.. det gjorde jeg.. Jeg sætter spurten ind og jagter den her "#¤%%&%&#¤ op af lyngby hovedgade, han prøver selvfølgelig at stikke af da han ser at han har vækket dæmonen Rommedahl fra de døde.. Men... Han er jo selvfølgelig nødt til at stopppe for rødt, og jeg når lige præcis at give ham en lækker salve af mit ultra fedtede energidrik fra min dunk da han kører videre, jeg sigtede efter forruden, ramte den også, men ramte vist nok også lidt på taget, døren, bagklappen.. Hæhæ.. stodder..
Bagefter tænkte jeg lidt over hvad der ville være sket hvis det røde lys havde været rødt lidt længere, og tanken var ikke rar.. Vejens små konger, må i rådne op og brænde i helvede over en sagte ild... Uhh det hjalp at få ud :-)

Efter jeg havde raset lidt ud kom jeg i tanke om at jeg jo egentlig havde masser af cykeltur tilbage, så jeg tog en tur i min baghave på amagerfælled.. Stedet er jo ikke vildt kuperet eller noget, men det er nu ok at køre her aligevel.

På søndag er der løb, glæder mig vildt.. Håber at kunne genneføre det her løb, har sgu haft for mange defekter i dette års cup.. Det gider vi ikke i dust.. Skal du køre søndag, så ses vi måske.. JEg har tænkt mig at køre alt hvad den kan trække på søndag, hovedet under armen som jeg plejer.. Jeg har noget at bevise over for mig selv, hvad kan i altid få at vide.. :-)

Ses vi? tror jeg nok vi gør..

M

Ingen kommentarer: