torsdag den 15. juli 2010

Træning årgang 2010

Et fitnesscenter kan være mange ting.. Mange forbinder det med sved og engagerede menensker der gerne vil gøre en indsats for sig selv. Andre tænker på det, som et et verdens onde og forbander det langt væk. Jeg er selv engageret motionist og bruger fitnesscenteret til mere end bare træning, det er mental afkobling og seriøs pleje af både ego, selvværd og selvfølelse.

Jeg kan ikke udstå de her fitnesscentre hvor den ene store bamse med bumser helt op i nakken står og pruster om kap med sin sidemand, som er endnu større og mere ulækker at se på. Det er helt tydeligt at de er på alskens medikamenter og deres udstråling - for mig - er så utiltalende at jeg nærmest får lyst til at gå når jeg ser de er i centeret. Desværre så er de der og man må jo komme overens med både dem - og de tanker man måtte have om dem, hvis man selv vil træne.

Igår overhørte jeg en samtale mellem 2, 120 kg´s bjørne i centret. Samtalen gik på Tour de France, som de begge faktisk havde stor indsigt i. De fulgte med og kunne endda flere af de store rytteres navne. Samtalen omhandlede doping og især en hvis rytter, der hedder Lance. Den ene af dem nævnte at han havde mistet alt respekt for cykelsporten på grund af dping og kunne ikke se det seriøse i det...... Jeg gik og grinte lidt for mig selv og tænkte: " Magen til dobbeltmoral skal man lede længe efter" Det var helt tydelgit at han selv var fuldstændig pumpet op med lidt mere end bare havregrød..! Hmm, en sjov betragtelse, som jeg med garanti ikke er den eneste der deler.

Jeg har heldigvis fundet mig et sted at træne, hvor størstedelen er "normale" mennesker. Det vil sige, der er ikke så meget pump og store bjørne der står og kysser deres biceps, mens de træner. Nej derimod er der mange mennesker, der er virkelig normale og bare træner for motionens skyld. Det er lidt mere min stil.

Ingen kommentarer: