onsdag den 12. marts 2008

Den bedste sport?

Jeg er efterhånden kommet til den konklusion, at den fedeste sport jeg har dyrket i mit snart 26 år lange liv er MTB.. Jeg har ligesom så mange andre været igennem mange andre sportsgrene, men når det kommer til hvad der giver mig mest rent fysisk og psykisk på samme tid så ender jeg med at sige at MTB er det fedeste.

Jeg har i mine teenage år dyrket boksning og kickboxing, og de sportsgrene gav mig helt sikkert en kondi der gjorde at jeg dengang kunne løbe et marathon, uden problemer, men rent mentalt gjorde det ikke det store for mig.. Ja, jeg fik brændt en masse krudt af og kom ud med en masse agressioner, men når jeg sidder på min MTB og kun kan høre kæden knase og vinden suse i hjelmen så er pakken komplet.. Jeg brænder en masse krudt af, jeg bliver ikke sparket og slået i hovedet som jeg gjorde den gang jeg boksede, og samtidig så får jeg vendt hele verdenssituatioen inde hovedet når jeg sådan triller afsted i 4 timer..



Kaoklai Kaennorsing Photos


Så ergo er min "sport of choice" MTB.. Og det vil det være i mange år frem.

Hvad er jeres mening om fysisk træning og sportsgrene.. Hvilken giver bedst rent fysisk og hvilken psykisk..? Hvilken er sundest som helhed..?

M

2 kommentarer:

Kanonkuglen sagde ...

Hørt hørt... cykling er fantastisk, hvadenten det er landevej eller MTB. Jeg synes dog at jeg har mere "tid" til at filosofere på landevejen, fordi der er færre "ting" jeg skal holde øje med. Til gengæld så er MTB så meget mere aktiv, da der er mange "forhindringer" at holde øje med:-)!
Men cykelsport... THUMBS UP!

Martin sagde ...

Du har nok ret mht. landevej, det dyrker jeg desværre ikke selv endnu, men det kommer nok inden længe..:)

God tur til varmen iøvrigt.. ;)

M