fredag den 27. februar 2009

Ohh training... Where are you?

Jeg savner at træne.. Ganske simpelt.. Jeg træner, ja, men ikke nok :-).. Når man som jeg har visse ambitioner om at kunne gøre sig godt i de sjællandske mtb konkurrencer, så er man altså nødt til at træne en vis mængde. Og min mængde PT føles som om at det ikke helt er nok, men det har dog før vist sig at være forkert.. Jeg har før overrasket mig selv ved kun at have trænet en smule, og så stadig have kunnet køre relativt hurtigt.

Jeg har PT træningsuger på omkring 6-8 timer.. Jeg har skruet rigtig meget op for intensiteten, og det er noget jeg virkelig tror på giver pote, men jeg savner lidt mine lange 3-4 timers ture som jeg bare kunne tage ud på hvis jeg ville.. Men verden er nu bare ikke skruet sammen sådan at man som fuldtidsarbejdene familiefar "bare" lige hopper på cyklen og er væk 4 timer efter arbejde.

Jeg træner nogen gode lange AT intervaller, og er så småt begyndt at køre lidt max. Kan godt mærke at det virker, jeg har fået nogen kæmpe lårbasser :-) og min formkurve føles som om den er opadgående. Jeg skal nok blive klar til H12.

Min vægt ligger relativt stabilt på ca. 78 kg, og det er positivt, men jeg vil dog gerne lidt længere ned. Ikke umuligt, men sværere da jeg ikke træner så meget som jeg plejer.

Et lille tilbageblik på slushcuppen, jeg fik vidst nok indfriet løfterne til mig selv.. Næsten.. Jeg deltog i 4 afdelinger, var ude med sygdom til urban slush, og 6. afd. var ikke lige min stil, men anyway så er jeg fuldt ud tilfreds med mine præstationer. Jeg har kørt top 50 stortset igennem alle afdelinger, og det alene er ikke noget man kommer sovende til. Jeg kørte endda ind i top 40 som var et af mine store mål for denne slushcup. Helt indtil sidste afdeling lå jeg på en samlet 28. plads, og havde jeg kørt den sidste var det nok blevet enten cementeret eller blevet bedre..

Jeg er tilfreds..

Vi ses

M

2 kommentarer: